• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فصلنامه علمی - پژوهشی
رهیافتی نو در مدیریت آموزشی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1398)
شماره شماره 38
شماره شماره 37
دوره دوره 9 (1397)
دوره دوره 8 (1396)
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
دوره دوره 3 (1391)
دوره دوره 2 (1390)
دوره دوره 1 (1389)
علی پور, کیومرث, ایمانی گله پردسری, محمد نقی, ذوالفقاری زعفرانی, رشید. (1398). ارائه الگوی ارتقای بهره وری آموزش منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 10(38), 179-208.
کیومرث علی پور; محمد نقی ایمانی گله پردسری; رشید ذوالفقاری زعفرانی. "ارائه الگوی ارتقای بهره وری آموزش منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی". فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 10, 38, 1398, 179-208.
علی پور, کیومرث, ایمانی گله پردسری, محمد نقی, ذوالفقاری زعفرانی, رشید. (1398). 'ارائه الگوی ارتقای بهره وری آموزش منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی', فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 10(38), pp. 179-208.
علی پور, کیومرث, ایمانی گله پردسری, محمد نقی, ذوالفقاری زعفرانی, رشید. ارائه الگوی ارتقای بهره وری آموزش منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی. فصلنامه علمی - پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 1398; 10(38): 179-208.

ارائه الگوی ارتقای بهره وری آموزش منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی

مقاله 9، دوره 10، شماره 38، تابستان 1398، صفحه 179-208  XML اصل مقاله (1045 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
کیومرث علی پور 1؛ محمد نقی ایمانی گله پردسری2؛ رشید ذوالفقاری زعفرانی2
1دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران.
2استادیار گروه علوم تربیتی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران.
چکیده
هدف از اجرای این پژوهش ارائه الگوی ارتقاء آموزش بهره وری منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی بوده  است. روش پژوهش آمیخته ( کیفی و کمی) از نوع اکتشافی با تاکید بر معادلات ساختاری بود. جامعه آماری این پژوهش را کلیه کارکنان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران (6585 نفر ) تشکیل دادند. برای تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ایی و با استفاده از فرمول تخمین نمونه کوکران 373 نفر انتخاب شدند. جمع آوری داده ها بر اساس پرسشنامه در سه بعد آموزشی، سیاستگذاری و رفتاری صورت گرفته بود که به ترتیب  با ضریب آلفای کرونباخ 85 %، 87 % و 83 % به دست آمده و روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظر متخصصان تایید شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی استفاده از روش کدگذاری نظری صورت گرفته بود. برای تحلیل داده­های کمی از نرم افزار آماری SPSS  و نرم افزار مدل سازی LISREL در قالب توصیف و تحلیل صورت پذیرفت.  نتایج پژوهش نشان داد که یافته های بدست آمده در بعد آموزشی، سیاست گذاری و رفتاری در بهره وری فرآیند آموزش در دانشگاه آزاد اثرگذار هستند. لذا با توجه به اثرگذاری ابعاد فوق الگویی جدیدی در بهره وری آموزش منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد شده است.
کلیدواژه‌ها
آموزش؛ سیاستگذاری؛ رفتاری؛ کارایی؛ اثربخشی و بهره وری
عنوان مقاله [English]
Provide a model to improve the efficiency of human resource training in Islamic Azad University
نویسندگان [English]
K Alipour1؛ M. N Imani Galah Prdsry2؛ R Zolfaghari Zafarani2
1Director of Professional and Free Professional Education in the Central Organization of Islamic Azad University
2Faculty member
چکیده [English]
Abstract
The purpose of this study was to provide a model for promoting human resource productivity education in Islamic Azad University. In terms of purpose, it is an applied research method (qualitative and quantitative) of exploratory type. The statistical population of this research consists of 6585 employees of all Islamic Azad University units of Tehran province. Using cluster random sampling method, using the Cochran model's estimation formula, 373 people were selected and in the qualitative section 15 opinions were used. Finally, the questionnaire's research tool was compiled in 9 questions and based on the contents of exploratory interviews Data is collected step by step. And in the section of 80 questions in the Likert spectrum, a researcher constructed in three educational, behavioral and policy dimensions. The validity of the questionnaire was approved by the experts and the Cronbach's alpha coefficient was used to calculate the reliability of the questionnaire. To analyze the data in the qualitative section, the theoretical coding method is used. To analyze the quantitative data in this study, a confirmatory factor analysis was used to determine the validity of the tool and the path analysis and structural equation model for the model test. The results of the research show that the findings in the educational, policy and behavioral dimension affect the efficiency of education process in the University of Azad University. Therefore, considering the effect of these dimensions, a new model has been proposed on the efficiency of human resource education in Islamic Azad University.
کلیدواژه‌ها [English]
Keywords: Education, Policy, Behavioral, Effectiveness, Effectiveness and Productivity
مراجع
  • Abdollahi, B & NavehIbrahim,A R.(2006). Empowerment of the key personnel of human resources management. Tehran, vieirash.(in Persian)
  • aghayar,S. (2003). Empowerment of a New Method in a Competitive Environment. Tadbir Quarterly, Industrial Management Organization, No. 135, pp. 28-33.(in Persian)
  • Ahmadi, P.( 2001). Designing a Model for Improving Human Resource Efficiency with Attitude of Productivity Management. Ph.D, Tarbiat Modares University, Faculty of Humanities, Tehran.(in Persian)
  • Amesterdam. B.J. et al. (2006). Organizational Identification During a
  • Merger: Determinants of Employees’ Expected Identification With the New
  • Organization, British journal of management, 17, 49-67.
  •  Bagheri, M,( 2006).Vague Concepts of Productivity and Performance. Tadbir Monthly, Year 17, Issue 173.(in Persian)
  •  Derakhsheshi Pour, M.(2005). Investigating the Impact of ISO System on Human Resource Efficiency of Gilan Province Water and Wastewater Company. Master's Thesis, Management Research and Management Institute.(in Persian)
  •  Delaware, A&Kushki, Sh.(2013). Mixed research method, Tehran: Editing Publishing.(in Persian)
  •  dievangahei,M.(1996). Education and Productivity, Scientific Methods for Improving Human Resource Efficiency. Tehran. Government Education Management Center, First Printing.(in Persian)
  •  Haji Ebrahim, H & Jafarian, Ahmad.(2010). Efficiency Management System, Volume II, Organizational Productivity Measurement, Tehran, Today's Managers, First Printing.(in Persian)
  •  Hersey, P & Blanchard, K (1988). Management of_Organizational Behavior. PHI - Koonts, H & Ododell, C & Weihrich, K (1986). Management. Mc Grow   Hill.
  •  Taheri,sh.(2009). Productivity and Analysis in Organizations. Tehran: Nashrismat, Sixth Edition .(in Persian).
  •  Kazemi, B.(2001). Personnel Management, Publications, Organization for Management and Planning, Government Education Management Center, Third Edition. (in Persian)
  •  Khaki, Gh.(1997). Introduction to Productivity Management, Tehran: Sayyamah Publication, First Edition.(in Persian)
  • Khaki, Gh.(2007), Introduction to Productivity Management.Islamic Azad University Press,.(in Persian)
  •  Khodadad Hosseini, Seyed Hamid, Azizi, Shahriar (2008) Strategic Management and Planning, Comprehensive Approach,Tehran: Safar-Eshraghi Publications, p.100.(in Persian)
  •  Khorasani, A. (2010). Sapco's Experience in Assessing the Productivity of Employee Training through the Patrik-Wcm Integrated Model, Human Resources, Automotive Industry, August.(in Persian)
  •  Law Office of Islamic Azad University, 2014, Complete set of rules of deputy planning of Islamic Azad University. Tehran: Islamic Azad University(in Persian)
  •  Mahboobi ,J . 2003. Increasing Productivity in Services, Tadbir Monthly, 14, No. 137, October (in Persian)
  •  McGuckin,RobertH.&Ark,Bartuan,2002,ResearchReport: Permance2002,Productivity,Employment And Income In The Worlds _ Economic,//www.productivity Eu//.
  •  Mohabali, D.(2003). Practical method of human resource productivity improvement, Tehran: Publication of Public Management Training Center Third Printing .(in Persian)
  •  Moradi Sarvestani, A& Zarei, R. (2016), Needs Assessment of In-Service Training Courses of Education Staff in District 4 of Shiraz, Journal of New Approach in Educational Management, Vol. 8, No. 1, Spring 2017, Successive 29.(in Persian)
  •  Morley, Michael ; 2004 ; Contemporary debates in European human resource management: Context and content ; Human Resource Management , 14 , pp.353   364
  •  Moye, J. Melinda, Henkin, B., Alan, & Egley, J. R. (2005). Teacher-principal relationships. Exploring linkages between empowerment and interpersonal trust.
  • Nazari, MR .(2005). Factors Affecting Manpower Productivity in Islamic Azad University, , accessible at www.artcles.ir(in Persian)
  •   Niaz Azari, K,M& Taghvaee Yazdi, M. (2014). Organization and Management Theories in the Third Millennium, Qa'em Shahr, Mehr-al-Nabi Publications. .(in Persian)
  •  Robert A. , Brinkerhof and Denis A., Dersler .(1998). Measuring Productivity for Managers and Productivity Specialists, Translation by Mohammad Abdollahzadeh, Tehran: Cultural Research Office. .(in Persian)
  •  Shams, N. 1999. Designing and Explaining the Productivity Indices of Universities, Amir Kabir University of Technology. (in Persian)
  •  Zimmerman. M. A, (2004). “Empowerment theory: psychological,organizational and community levels of analysis”, In rappaport j, seidman e, Eds, Handbook of community psychology. New york, kluwer academic/plenum publishers, PP 43–63.
  •  Stanley,C.A,(2001), The Faculty Development Portfolio:A Framework For Documenting the Professional Development of Faculty Developer, The Journal of Innovative Higher Education,Vol.26,No1.
  •  Smith, M.J. (1988). Contemporary communication research methods. Wadsworth Publishing Co.
  •  Hersey , Ha Goldsmith , M . ( 1980 ) A situational APProach to performance planning . Training and Development journal . Madison : vol :34ss,11pg.38
  •  Yarmohammadian, M H, Yaghoobi, M, Ansari, M& Bahrami, Susan.(2001). Identification of human resources indicators in the health sector, available at Sar. Behdasht.gov.ir.(in Persian)
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 33
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 59
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.